2025
JAVNO SAVJETOVANJE
PRORAČUN GRADA SISKA
2025
JAVNO SAVJETOVANJE
PRORAČUN GRADA SISKA
Općenite informacije o
proračunu Grada Siska
Pregled izvora sredstava
s kojima se puni Proračun
Namjene i investicije u koje se
troši proračunska sredstva
Okušajte se u balansiranju
proračunskih sredstava
Rashodi
Na što se sve troše sredstva iz proračuna

Rashode čine tri ključne grupe rashoda:

  1. Rashodi poslovanja Grada i proračunskih korisnika
  2. Rashodi za kapitalna ulaganja
  3. Izdaci za otplatu kredita

Rashode poslovanja čine materijalni rashodi, rashodi za zaposlene, financijski rashodi, subvencije,pomoći i naknade građanima i kućanstvima i ostali rashodi.

Rashodi za kapitalna ulaganja čine rashodi za nabavu nefinancijske imovine, kao što je npr.izgradnja objekata komunalne infrastrukture (cesta, nogostupa), te rashodi za dodatna ulaganja na imovini u vlasništvu Grada (stanovi, domovi mjesnih odbora ) a sve u cilju zadovoljavanja potreba građana za kvalitetnom komunalnom infrastrukturom.

Izdaci za otplatu kredita čine izdaci za otplatu glavnica i kamata koje je Grad koristio prethodnih godina za izgradnju, uređenje i opremanje dječjeg vrtića, otkup sportske školske dvorane Budaševo, UniCredit leasing – za otkup dostavnog vozila (DV Sisak Stari ), za infrastrukturne projekte u Gradu Sisku, za otplatu mjesečnih rata za kupnju nekretnine na adresi LJ. Posavskog 1 (Knjižnica), te za otplatu beskamatnog zajma od države.

Proračun Grada Siska mora biti uravnotežen, tj. ukupni rashodi ne mogu biti viši od ukupnih prihoda proračuna. Struktura rashoda određena je obvezama Grada odnosno vrstama javnih usluga koje Grad mora pružati svojim građanima.

Sredstva proračuna se troše na tekuće rashode i rashode za nabavu nefinancijske imovine. Tekući rashodi su rashodi za zaposlene, materijalni rashodi, financijski rashodi, subvencije, pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna, naknade građanima i kućanstvima, tekuće donacije, kazne, penali i naknade štete i kapitalne pomoći. Rashodi za nabavu nefinancijske imovine su izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova.

PREGLED RASHODA PO UPRAVNIM ODJELIMA

DJELATNOSTI UPRAVNIH ODJELA

Odlukom o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Grada Siska (Službeni glasnik Sisačko – moslavačke županije 7/13,8/13) uređuje se ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela Grada Siska. Upravna tijela obavljaju upravne, stručne i druge poslove iz samoupravnog djelokruga Grada Siska kao i poslove državne uprave prenijete na Grad, sukladno zakonu.

UPRAVNI ODJEL ZA UPRAVNE, IMOVINSKO PRAVNE I OPĆE POSLOVE

U Upravnom odjelu za upravne, imovinsko pravne i opće poslove obavljaju se sljedeći poslovi:

  1. Pravni, kadrovski, administrativni, opći i tehničko-pomoćni poslovi te, poslovi zastupanja Grada pred pravosudnim tijelima u svezi s djelokrugom rada Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela, te gradonačelnika i upravnih tijela
  2. Stručni i administrativno-tehnički poslovi za potrebe Gradskog vijeća, gradonačelnika, a posebice poslovi u svezi sa sazivanjem i održavanjem sjednica Vijeća, njegovih radnih tijela, klubova vijećnika, izrade nacrta akata, zaključaka, zapisnika, stručne obrade materijala, pružanje stručne administrativne i tehničke pomoći vijećnicima, te čuvanje izvornika dokumentacije
  3. Suradnja s tijelima mjesne samouprave i drugi poslovi u svezi s neposrednim sudjelovanjem građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana
  4. Utvrđivanje potreba izgradnje i održavanja objekata mjesnih odbora, te održavanje stanova i poslovnih prostora u vlasništvu Grada
  5. Koordinacija izrade i praćenje izvršenja plana i programa rada zaštite od požara i civilne zaštite Grada, sukladno propisima iz tog područja
  6. Gospodarenje imovinom Grada, evidencijski poslovi o poslovnim prostorima i neizgrađenom građevinskom zemljištu u vlasništvu Grada, stručni i administrativni poslovi glede gospodarenja i uživanja prava vlasništva i ostalih stvarnih prava te pravnog prometa poslovnim prostorom, drugim objektima, te neizgrađenim građevinskim zemljištem u vlasništvu Grada
  7. Evidencijski poslovi o stambenom fondu u vlasništvu Grada, glede vlasništva, korištenja, najma, upravljanja, uključujući i temeljne podatke o stanu, te imovinsko-pravnu zaštitu stambenog fonda i stručno-administrativni poslovi vezani za stambeni fond
  8. Poslovi u svezi ostvarivanja prava građana na pristup informacijama, razmatranje predstavki i pritužbi građana na rad gradske uprave, informiranje građana o radu Gradskog vijeća, gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika, gradske uprave, te trgovačkih društava i ustanova u vlasništvu Grada
  9. Poslovi protokola za Gradsko vijeće, gradonačelnika, njegovih zamjenika i ureda gradonačelnika, organiziranja manifestacija, suradnje s gradovima prijateljima i partnerima u zemlji i inozemstvu, poticanja i pomaganja rada vijeća i predstavnika nacionalnih manjina
  10. Održavanje i unaprenenje informatičkog sustava gradske uprave te povezivanje s gradskim ustanovama i trgovačkim društvima
  11. Poslovi u svezi s radnim odnosima službenika i namještenika u upravnim tijelima
  12. I drugi poslovi utvrđeni zakonom i općim aktima Grada
UPRAVNI ODJEL ZA PRORAČUN I FINANCIJE

Upravni odjel za proračun i financije zadužen je za obavljanje slijedećih poslova:

  1. Izrade uputa i smjernica za pripremu prijedloga proračuna i financijskih planova i dostavljanja istih proračunskim korisnicima
  2. Izrade prijedloga proračuna i nadzor njegova izvršenja dokumentacije
  3. Planiranja javne nabave u skladu s proračunom Grada, evidencije nabave, izrade izvješća o nabavi, savjetodavni poslovi, te stručna pomoć korisnicima proračuna vezano uz nabavu
  4. Razmatranja prijedloga i usklađivanje financijskih planova proračunskih korisnika s procijenjenim prihodima i primicima
  5. Knjigovodstvenog evidentiranja prihoda i primitaka, rashoda i izdataka proračuna i tijela gradske uprave
  6. Izrade polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna i drugih financijskih poslova za gradonačelnika i gradsko vijeće
  7. Praćenja financijskog stanja i predlaganja mjera za poboljšanje financijske stabilnosti gradskog proračuna
  8. Upravljanja gotovinom i dugom, planiranja likvidnosti proračuna prema novčanom tijeku
  9. Utvrđivanja mjesečne dodjele sredstava u skladu s likvidnošću proračuna i preuzetim obvezama proračunskog korisnika
  10. Knjigovodstvenog evidentiranja imovine Grada i izrada bilance dugotrajne imovine
  11. Vezani za popis duga, izdanih jamstava i zajmova, te obvezno izvještavanje Ministarstva financija
  12. Vezani za dobivanje suglasnosti za zaduživanje Grada i davanje jamstava, te vodi evidenciju o danim i primljenim jamstvima i garancijama
  13. Vezani za uvođenje svih vrsta gradskih poreza, evidentiranje i kontrolu plaćanja te naplate svih prihoda koji pripadaju Gradu
  14. Naplate komunalne naknade, komunalnog doprinosa i drugih naknada utvrđenih zakonom i prisilne naplate istih, pripreme dokumentacije za prisilnu naplatu potraživanja
  15. Financijsko-računovodstveni poslovi vezani za rad mjesnih odbora
  16. Obračuna plaća i naknada i njihova nadzora, platnog prometa, blagajničkog poslovanja i fakturiranje prihoda
  17. Izrada izvješća za potrebe Ministarstva financija, Porezne uprave, REGOS-a i državne statistike
  18. Kreiranja i koordiniranja pri izradi osnova dugoročne financijske politike Grada
UPRAVNI ODJEL ZA GOSPODARSTVO I KOMUNALNI SUSTAV

U Upravnom odjelu za gospodarstvo i komunalni sustav obavljaju se slijedeći poslovi:

  1. Organiziranja svih vrsta komunalnih djelatnosti sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu
  2. Izrade godišnjih i dugoročnih planova i programa održavanja i izgradnje komunalne infrastrukture
  3. Koordinacije izrade tehničke dokumentacije za investicijske objekte komunalne infrastrukture i objekte održavanja komunalne infrastrukture, pribavljanja lokacijskih i građevinskih dozvola za izgradnju komunalne infrastrukture
  4. Koordinacije radova održavanja i izgradnja objekata komunalne infrastrukture
  5. Izrade prijedloga odluka i drugih akata iz područja komunalnog gospodarstva
  6. Utvrđivanja obveznika i donošenje rješenja u skraćenom upravnom postupku za komunalnu naknadu, komunalni doprinos i drugih naknada utvrnenih zakonom
  7. Komunalnog redarstva u svrhu provođenja komunalnog reda
  8. Prometnog redarstva, nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, upravljanja prometom, te premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila
  9. Koordinacije s gradskim trgovačkim društvima u cilju unaprenenja komunalnih djelatnosti i razvoja gospodarstva kroz kontrolu cijena komunalnih usluga
  10. Obavljanja analitičko-planskih, organizacijsko-koordinacijskih, informatičko-dokumentacijskih i ostalih stručnih poslova vezanih za razvoj gospodarstva
  11. Izrade i praćenja provedbe dokumenata poboljšanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije za Grad
  12. Davanja potpore i unapređenja gospodarstva, malog i srednjeg poduzetništva, obrta, turizma, ugostiteljstva, trgovine i poljoprivrede
  13. Praćenja stanja i poduzimanja aktivnosti na ostvarivanju uvjeta za razvoj strateških industrijskih grana i investicijskih ulaganja od značaja za Grad
  14. Pripreme i predstavljanja projekata od interesa za Grad potencijalnim domaćim i inozemnim ulagačima, financijerima i donatorima kao i suradnje u postupku njihove pripreme i izvedbe
  15. Kandidiranja i praćenja realizacije projekata sufinanciranih od fondova Europske unije i državnih tijela
  16. Poduzimanja mjera i aktivnosti na zaštiti poljoprivrednog zemljišta, šuma i šumskog zemljišta, potpora u poljoprivredi, zaštita bilja i životinja i drugi poslovi utvrneni zakonom i općim aktima Grada
UPRAVNI ODJEL ZA OBRAZOVANJE, KULTURU, SPORT, BRANITELJE I CIVILNO DRUŠTVO

U Upravnom odjelu za obrazovanje, kulturu, sport, branitelje i civilno društvo obavljaju se sljedeći poslovi:

  1. Briga o djeci, posebno organizirani predškolski odgoj, odgoja i obrazovanja, posebno osnovnoškolskog, kulture, uključivo umjetničko stvaralaštvo, amaterizam, zabavne i promotivne aktivnosti, zaštitu i očuvanje kulturnih dobara, sporta, tehničke kulture, zaštite zdravlja i socijalne skrbi
  2. Temeljem zakonskih odredbi, kontinuirano praćenje stanja, izrada i analiza izvješća, izrade programa javnih potreba, izrade plansko-financijskih dokumenata, izrade ostalih dokumenata nužnih za funkcioniranje pojedinih djelatnosti
  3. Pripreme prijedloga za utvrđivanje programa odgoja i školstva iznad državnog pedagoškog standarda i izrade programa financiranja produženog boravka
  4. Vođenja postupka stipendiranja studenata
  5. Davanja potpora programima udruga i KUD-ova
  6. Usklađivanja programa i planova sa svim sudionicima u okviru djelatnosti, građanima i mjesnim odborima, udrugama, udrugama nacionalnih manjina i ustanovama, županijom i ministarstvima i ostalim subjektima
  7. Objedinjavanja i razmatranja predloženih projekata iz institucionalne i izvaninstitucionalne kulture te predlaganje njihovog prihvaćanja
  8. Vezani za financiranje i nadzor provedbe programa iz područja socijalne skrbi koji su usmjereni na pomoć socijalno osjetljivim i ugroženim skupinama građana
  9. Praćenja rada i upravljanja u ustanovama kojima je Grad osnivač
  10. Praćenje i poticanje rada udruga te drugih pravnih i fizičkih osoba u kulturi, sportu, obrazovanju i zaštiti okoliša te daje stručnu pomoć u realizaciji programa i rješavanju problematike korisnika proračuna Grada
  11. Na unapređenju rada s udrugama građana i promicanju sudjelovanja građana u odlučivanju, te razvoju civilnog društva, nacionalnih manjina te braniteljskih i drugih udruga koje su od interesa za Grad
  12. Na kriterijima za izradu programa, načina i uvjeta raspoređivanja, te načina dodjele i praćenja namjenskog korištenja sredstava proračuna Grada iz djelokruga ovog odjela

Iskazani pregled poslova i aktivnosti Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, sport, branitelje i civilno društvo, jasno ukazuje na činjenicu da nadležnosti i djelokrug rada ovog upravnog tijela izravno vodi brigu i utječe na ono što zovemo društveni standard naših građana. Upravo zbog toga je i financijski potencijal ovog upravnog odjela u 2020. godini na visokoj razini od 190,24 mln kuna, jer i u ovoj sferi života našeg grada želimo imati sugrađane zadovoljne razinom obrazovne, kulturne i sportske ponude, te nadasve izražene socijalne osjetljivosti za sve potrebite.

Mišljenja smo da će ovakav raspored planiranih sredstava biti krajnje učinkovit i u ovom nas trenutku odvesti do cilja, koji bi trebao rezultirati maksimalnim brojem građana zadovoljnih ponuđenim standardima u predškolskim i školskim ustanovama, kulturi, sportu, udrugama civilnog društva, braniteljskim udrugama, socijalnim programima, te brizi o studentskoj populaciji, djeci i mladima.

Ono što ističemo kao posebnu vrijednost ovog Proračuna je između ostalog i briga za široki spektar neprofitnih udruga svih profila, čime nastojimo potaknuti građansku inicijativu u svim porama života našeg grada, proporcionalno učešću i interesima koji prevladavaju.

Ono čime se posebno ponosimo u Proračunu su kompleksni i sveobuhvatni programi u sferi socijalne skrbi koji nedvojbeno ukazuju na brigu za sve one potrebite, naše sugrađane, kojima će na taj način u znatnoj mjeri biti olakšana svakodnevnica bremenita problemima vezanim za nedostatne financijske i materijalne resurse.

UPRAVNI ODJEL ZA PROSTORNO UREĐENJE I ZAŠTITU OKOLIŠA

U Upravnom odjelu za prostorno uređenje i zaštitu okoliša obavljaju se sljedeći poslovi:

  1. Praćenja stanja u prostoru, pripreme akata u svezi praćenja stanja u prostoru, pripreme i praćenja izrade dokumenata prostornog uređenja, priprema akata u svezi donošenja dokumenata prostornog uređenja, praćenje ostvarenja dokumenata prostornog uređenja, vođenje dokumentacije o prostoru te drugi upravni i stručni poslovi prostornog planiranja
  2. Izrade godišnjih i dugoročnih planova i programa održavanja i izgradnje komunalne infrastrukture
  3. Uspostave i vođenja informacijskog sustava prostornog uređenja
  4. Izdavanja lokacijskih odobrenja i odobrenja za gradnju, te drugih akata vezanih za gradnju i provedbu dokumenata prostornog uređenja (lokacijske dozvole, potvrde glavnog projekta, rješenja o uvjetima građenja, rješenja za građenje, rješenja o promjeni namjene građevine)
  5. Vođenja postupaka i rješavanja o legalizaciji bespravno izgrađenih zgrada
  6. Izdavanja rješenja o utvrđivanju građevne čestice, potvrde parcelacijskih elaborata, potvrde etažnog elaborata
  7. Uređenja građevinskog zemljišta koje obuhvaća dio poslova pripreme građevinskog zemljišta (priprema i praćenje izrade pripremne dokumentacije, geodetskih i drugih podloga, studija i programa prostornog uređenja, prostornih planova te pripreme dokumentacije u svezi s uređenjem prostora)
  8. Vođenje izvornih evidencija, osnivanja i vođenja katastra vodova, te uspostave i vođenja izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva
  9. Zaštite i očuvanja kulturnih dobara, određivanje mjera zaštite i nadzor nad njihovim provođenjem, planiranja i regulacija prometa iz nadležnosti lokalne samouprave
  10. Praćenje i analiziranje stanja u području zaštite okoliša
  11. Izrada izvješća, programa, planova i stručnih podloga iz područja zaštite okoliša
  12. Pripreme prijedloga općih akata vezanih za zaštitu okoliša
  13. Brige o zaštiti okoliša
  14. I drugi poslovi utvrđeni zakonom i općim aktima Grada